piątek, 14 września 2012

Uroczystość Podwyższonego Krzyża

Szczęść Boże !



Dzisiaj w Kościele obchodzimy Uroczystość Podwyższonego Krzyża. Św. Helena zleciła Jego poszukiwania, po okresie prześladowań chrześcijan. Drzewo Krzyża, na którym Jezus oddał Swoje życie odnaleziono 13 lub 14 września roku 320, 326 lub 330.



Krzyż. Dziś tak często profanowany, zapomniany, wyśmiany...Krzyż, na którym Ty, mój Pan, mój Bóg oddałeś Swoje życie za mnie, za nas wszystkich...On wcale nie jest symbolem hańby, poniżenia, przegranej. Jest zwycięstwem - nad grzechem, nad śmiercią, nad każdą słabością...Twój Krzyż Jezu uczy mnie pełnić Twoją wolę, uczy mnie całkowitego oddania, poświęcenia, posłuszeństwa, uczy mnie znosić każde cierpienie. Twój Krzyż mnie prowadzi, wskazuje mi Drogę - tą jedyną i słuszną, Drogę, którą jesteś Ty sam... Przez Swój Krzyż prowadzisz mnie do Zmartwychstania...




Zbawienie przyszło przez krzyż,
Ogromna to tajemnica
Każde cierpienie ma sens,
Prowadzi do pełni życia.


Jeżeli chcesz Mnie naśladować,
To weź swój krzyż na każdy dzień
I chodź ze Mną zbawiać świat
Kolejny już wiek.


Codzienność wiedzie przez Krzyż,
Większy im kochasz goręcej.
Nie musisz ginąć już dziś,
Lecz ukrzyżować swe serce.

Jeżeli chcesz Mnie naśladować,
To weź swój krzyż na każdy dzień
I chodź ze Mną zbawiać świat
Kolejny już wiek.


Każde spojrzenie na krzyż
Niech niepokojem zagości,
Bo wszystko w życiu to nic
Wobec tak wielkiej miłości

Jeżeli chcesz Mnie naśladować,
To weź swój krzyż na każdy dzień
I chodź ze Mną zbawiać świat
Kolejny już wiek.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz