piątek, 29 marca 2013

Triduum Paschalne - Wielki Piątek

Szczęść Boże!

Wielki Piątek jest jedynym dniem w roku liturgicznym, kiedy nie sprawuje się Eucharystii. Obrzędy drugiego dnia Triduum dzielą się na trzy etapy: liturgię słowa ( z wykonaniem uroczostej Pasji ), adorację Krzyża oraz Komunię Świętą. Po Komunii następuje procesja do grobu Pańskiego, gdzie składana jest Monstracja zakryta welonem. Następuje czas adoracji, skupienia, modlitwy.


Panie Jezu czy mogę jakoś słowami wyrazić to, co dla mnie zrobiłeś? Chcę Ci podziękować. Że oddałeś za mnie Swoje życie, abym ja mogła żyć. Że nauczyłeś mnie do końca z wielką miłością spełniać wolę Ojca. Że pokazałeś mi, jak wyglądać ma moje życie -  że ma być ciągłą drogą na Golgotę - trudną, ale też pełną pięknych chwil. Drogę, która mimo upadków prowadzi zawsze do zwycięstwa. Że moje życie ma być też codziennym braniem Krzyża w ramiona i naśladowaniem Ciebie. Dziękuje Ci, że nauczyłeś mnie kochać i dostrzegać Siebie w każdym człowieku. Że nauczyłeś mnie służyć. Tobie oddaje całe moje życie. Tylko Tobie. Na wieki...

BOŻE, W TWOJE RĘCĘ ODDAJĘ DUCHA MOJEGO!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz