sobota, 7 kwietnia 2012

Niedziela Zmartwychwstania

Szczęść Boże !



Uroczystość Zmartwychwstania Pańskiego rozpoczęła się już w nocy. Weszliśmy tym samym w radosny czas Zbawienia, dziękując Chrystusowi, że wybawił nas od śmierci i grzechu, że dał nam życie wieczne.



Kościół nie mogąc ująć w jednym dniu wielkiej radości Zbawienia, świętuje Oktawę Zmartwychwstania Pańskiego - przez osiem dni powtarza się tą samą prawdę, o zwyciężeniu dobra nad złem, życia nad śmiercią, nadziei nad zwątpieniem, miłości nad nienawiścią. Oktawa kończy się Niedzielą Miłosierdzia Bożego. 



40 dni pokuty, nawrócenia przeistoczyły się w radość, szczęście, że Jezus zwyciężył nad śmiercią, złem i grzechem. Miłość, sprawiedliwość, wolność triumfują. Oto Bóg, umiera za nas i dla nas na Krzyżu, aby dać nam piękną lekcję Miłości i Odwagi, aby pokazać nam, że można Zwyciężyć. Jezus przez Swoje Zmartwychwstanie daje nam też życie wieczne. Nie musimy się już bać, życie bowiem wygrało nad śmiercią. Jego Królestwo jest dla nas. Wystarczy tylko wierzyć w Niego i mieć nadzieję. Pusty grób jest naszym sensem życia. Jest właśnie nadzieją, która nigdy nie umiera. Wierząc nie umieramy, tylko zyskujemy życie. Na całą wieczność...


"A oto Ja jestem z wami przez wszystkie dni, aż do skończenia świata"




Niech w święto radosne Paschalnej Ofiary
składają jej wierni uwielbień swych dary.
Odkupił swe owce Baranek bez skazy,
pojednał nas z Ojcem i zmył grzechów zmazy.

Śmierć zwarła się z życiem i w boju, o dziwy,
choć poległ Wódz życia, króluje dziś żywy.
Maryjo, Ty powiedz, coś w drodze widziała?
Jam Zmartwychwstałego blask chwały ujrzała.

Żywego już Pana widziałam grób pusty
i świadków anielskich, i odzież, i chusty.
Zmartwychwstał już Chrystus, Pan mój i nadzieja,
a miejscem spotkania będzie Galilea.

Wiemy, żeś zmartwychwstał, że ten cud prawdziwy,
o Królu Zwycięzco, bądź nam miłościwy.



Jezu, mój Mistrzu dziękuje Ci za Twoją ofiarę i zbawienie. 

Panie Jezu, proszę Zmartwychwstań w moim sercu. Odnów je. Spraw, abym zawsze pokładała w Tobie moją nadzieję, abyś zawsze był sensem mojego życia, moją radością i szczęściem. Proszę Cię naucz mnie zwyciężać, tak jak Ty. Mój drogi Zbawicielu, chcę żyć tylko z Tobą. Zawierzam Ci i oddaję całe swoje życie. Niech tylko Twoja wola się w nim spełnia. Bądź ze mną na zawsze.
Amen.

JEZUS CHRYSTUS - WCZORAJ I DZIŚ, TEN SAM TAKŻE NA WIEKI!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz