czwartek, 7 czerwca 2012

Boże Ciało

Szczęść Boże!



Dzisiaj w Kościele obchodzimy uroczystość Najświętszego Ciała i Krwi Pańskiej, potocznie zwane Bożym Ciałem. Wypada one zawsze w czwartek po uroczystości Przenajświętszej Trójcy, czyli 60 dni po Zmartwychwstaniu Jezusa.



Ustanowienie Najświętszego Sakramentu czcimy też w Wielki Czwartek. Wiąże się to, wtedy ściśle z Męką Chrystusa. Boże Ciało jest natomiast radosnym świętem. Składamy Bogu dziękczynnienie, za Jego obecność z Nami i w Nas. Chrystus złożywszy Siebie samego w ofierze pokazuje nam potęgę miłość, prawdy, miłosierdzia, wolności. Przypomina nam, że On cały czas jest obecny w Swoim Kościele, cały czas jednoczy Go i zespala w niekończącej się miłości. Przyjmując Jego prawdziwe Ciało, Jezus przemienia nas i nasze serca. Mieszka i żyje w nas, prowadzi nas drogami pełnym światła, rozbudza w nas dążenie do świętości i miłości wobec drugiego człowieka. Rozpala w naszych sercach nadzieję i zaufanie. Jezus chce przekazać nam, że jest Bogiem Żywym i Prawdziwym - JA JESTEM! Jestem z Tobą na zawsze..





Boże, proszę Cię, abym i ja potrafiła złożyć ofiarę z siebie. Abym nie bała się podążać za Tobą i tylko Tobie się oddawać. Niech każde spotkanie z Tobą będzie dla mnie wielką radością i lekcją pełną pokory i miłości. Niech każde przyjęcie Twojego Prawdziwego Ciała, przemieni moje serce na wzór Twojego Serca. Przemień je Boże, niech żyje tylko Tobą i dla Ciebie - mojego Zbawcy, mojego żywego Boga. Amen.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz