piątek, 29 czerwca 2012

Św. Apostołów Piotra i Pawła

Szczęść Boże !



Dzisiaj w Kościele obchodzimy Uroczystość św. Piotra i św. Pawła, apostołów, męczenników, pierwszych założycieli gminy chrześcijańskiej.



Św. Piotr pochodził z Betsaidy, miejscowości położonej nad Jeziorem Genezaret. To Jemu właśnie Pan Jezus powierzył władzę pasterską nad całym Kościołem na Ziemii - " Ty jesteś Piotr - Opoka, i na tej Opoce zbuduję Mój Kościół, a bramy piekielne go nie przemogą."; "Paś owce Moje".






Św. Paweł pochodził z Tarsu w Cylicji. Przed Swoim nawróceniem prześladował chrześcijan. W drodze do Damaszku objawił Mu się Chrystus pytając - " Szawle, Szawle dlaczego Mnie prześladujesz?". Po tym Szaweł oddał się Chrystusowi - "W dobrych zawodach wystąpiłem, bieg ukończyłem, wiarę ustrzegłem".





Święci Apostołowie pokazują nam piękno wiary i oddania się Chrystusowi. Porzucają swoje życie, rodziny, dlatego, że pokochali Chrystusa całym swoim sercem i tylko dla Niego chcą żyć. Nie boją się cierpienia, prześladowań. Wiedząc, że Jezus nigdy ich nie opuści i że zawsze będzie z nimi.
A czy my potrafimy zostawić wszytsko i pójść za Chrystusem? Czy potrafimy oddać Mu swoje życie? Czy potafimy Go pokochać całym swoim sercem?






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz