piątek, 13 lipca 2012

Woda-więź

Szczęść Boże!

Chciałabym podzielić się kilkoma refleksjami z rekolekcji.

Każde zajęcia były oparte na słowach bł. Jana Pawła II, które były kierowane do młodzieży lednickiej zgromadzonej na Polach Lednickich na corocznym Spotkaniu Młodych.

"Drodzy Młodzi Przyjaciele!

Wszystkich Was obejmuję sercem i pozdrawiam.

Stoicie na Polach Lednickich, jakby u źródeł chrzcielnych Polski. Pragniecie wziąć w swe ręce całą spuściznę chrześcijańskiej tradycji Ojców, aby nieść ją dalej w Trzecie Tysiąclecie!

W symbolicznym geście przejdziecie przez bramę w kształcie ryby, pamiętając o słowach Chrystusa: "Ja jestem bramą, jeżeli ktoś wejdzie przeze Mnie, będzie zbawiony" .

Nie lękajcie się iść w przyszłość przez Bramę, którą jest Chrystus. Wierzcie Jego słowom, wierzcie Jego miłości. W Nim jest nasze zbawienie. Zanieście przyszłym pokoleniom świadectwo wiary, nadziei i miłości.

Bądźcie wytrwali. Nie wystarczy przekroczyć próg, trzeba iść w głąb. Chrystus jest Bramą, ale jest też Drogą. Drogą, Prawdą i Życiem. Idźcie wiernie drogą Chrystusa w nowe czasy. Jezus Chrystus wczoraj, dziś i na wieki.

 Z serca Wam błogosławię. W imię Ojca, i Syna i Ducha Świętego. Amen. "

2 czerwca 1997, Jan Paweł II do młodych zgromadzonych na Polach Lednickich

Papież Jan Paweł II w swoim orędziu, zaznacza, abyśmy nie bali się być świadkami, brać odpowiedzialności, za to kim jesteśmy. Mamy nie lękać się iść w przyszłość, przejść przez Bramę, którą jest Chrystus. On zawsze będzie z nami, nigdy nas nie opuści. Mamy Go kochać, ufać Mu i wierzyć. Bo tylko w Nim odniesiemy spełnienie, zwycięstwo i prawdziwe szczęście.



Każdy z nas związany jest więziami - czy to z bliźnim, czy z poprzez chrzest z samym Bogiem. Więź to odpowiedzialność,jakiś wybór. To przymierze. Moje z Jezusem. Moje z rodzicami. Moje ze znajomymi. To świadomość tego, kim jestem i dokąd zmierzam. To moja osobista historia.




Dzisiaj kolejna Fatima. Pamiętajmy, aby uczestniczyć w tym pięknym nabożeństwie !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz